Semangkuk Bijirin

Ingin berkongsi ilmu, pengalaman dan pendapat...

Infaklah walau seringgit

Bismillahi wal hamdulillah

Syukur pada Allah masih bernyawa sehingga sekarang. Setiap detik yang Allah kurniakan pada kita di dunia ini adalah satu peluang untuk kita lebih dekatkan diri padaNya. Moga kita semua masih dapat menikmati anugerah Allah ini (paling kurang sampai minggu depan =) ) dan semoga kita sentiasa terbimbing dan dibimbing dalam melakukan setiap urusan kita.

Ada mesej yang ingin saya sampaikan kali ini. Ada peluang untuk melakukan amal jariah bagi mereka yang inginkan bon akhirat. Dalam surah Al-Hadid ayat 7, Allah mengumpamakan mereka yang menginfakkan hartanya di jalan Allah adalah seperti sebutir biji benih yang menumbuhkan tujuh tangkai. Pada setiap tangkai itu ada seratus biji buah. Besar pahala mereka yang infak pada jalan Allah. Namun semua itu tidak dapat dilihat di dunia ini, tetapi semua itu akan membantu kita di akhirat kelak, ketika berhadapan dengan Dia.

Sebahagian dari harta kita diperlukan untuk membantu pembelian bangunan yang akan digunakan dalam menyemarakkan lagi dakwah, terutamanya dakwah kepada non-Muslim.

Pertubuhan Penyebaran Islam Antarabangsa (IPSI), memerlukan bantuan berupa sumbangan wang untuk membeli sebuah bangunan yang akan digunakan sebagai markas dalam menggerakkan kerja dakwah IPSI.

IPSI adalah sebuah badan bukan kerajaan yang telah hampir 18 tahun bertapak di Pulau Pinang. IPSI bertindak sebagai sebuah badan dakwah yang memfokuskan kepada mengajak non-Muslim untuk memahami Islam dengan pemahaman yang berlandaskan Al-Quran dan Sunnah.

Dengan terbelinya bangunan ini, ia bakal dijadikan sebagai One Stop Centre untuk kerja dakwah IPSI. Walaubagaimanapun, semua ini hanya mampu tercapai sekiranya IPSI dapat membayar penuh pembelian bangunan tersebut dalam masa kurang dari 3 bulan ini sebanyak RM1.7 juta. Bangunan tersebut terletak di kawasan pusat bandar Pulau Pinang berkeluasan 5549 kaki persegi (4 tingkat).

Gambar bangunan

Oleh itu, saya menyeru semua yang punya keinginan untuk membeli bon akhirat agar sama-sama kita beramal jariah. Sampaikan kepada ahli keluarga, saudara-mara dan sahabat-handai yang lain agar kita dapat merealisasikan impian yang mulia ini.

Sumbangan boleh disalurkan menerusi Bank Islam : 07025010021464

Bagi mereka yang mengenali saya, anda boleh sampaikan melalui saya. Anda boleh infakkan sebanyak mana yang anda inginkan ataupun anda boleh menyertai skim wakaf yang dibuat iaitu RM300 untuk 1 kaki persegi. Untuk itu anda boleh lawati laman web IPSI di http//www.ipsi.com.my untuk maklumat lanjut.

Moga sumbangan kita ini bakal menjadi penjamin kita untuk sampai ke syurga sana, insyaAllah.


0 komentar: