Semangkuk Bijirin

Ingin berkongsi ilmu, pengalaman dan pendapat...

Post-Induksi...Alhamdulillah

Bismillahi wal hamdulillah

Alhamdulillah, selamat sampai dari Melaka semalam. Memang meletihkan. Dari Selasa sehingga Jumaat, penuh dengan agenda. Malamnya tiada masalah untuk tidur akibat badan dan minda yang keletihan. Aku bersyukur atas kesemuanya. Dalam keletihan itu dapat berkumpul semula dengan rakan-rakan. Tiada yang lebih seronok dari itu sepanjang minggu ini.

Kehidupan yang bakal menantiku membangkitkan seribu satu persoalan. Mampukah aku mengharunginya? Mampukah aku menjadi lebih baik dari semalam? Mampukah aku itu dan ini. Kerisauan dan kegusaran berlegar setiap hari. Jawapannya bakalku jumpa nanti.

Alhamdulillah, aku dapat posting di tempat yang aku inginkan. Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani. Gembira? Ya, aku bersyukur dan gembira. Pilihan pertama yang aku letakkan. Ahad sudah perlu melaporkan diri di Jabatan Kesihatan Negeri Kedah. Aku hanya ada satu hari untuk mempersiap segala yang perlu. Dari borang-borang yang perlu diisi, barang kelengkapan sehinggalah memujuk hati yang masih berat untuk menghadam kenyataan ini.

Alhamdulillah dalam keberatan ini, masih ada yang mahu memberi semangat sokongan. Terima kasih tak terkira aku ucapkan. Aku hargai kehadiranmu dalam hidupku hingga ke syurga inshaAllah. Teruskan juga perjuanganmu, kau juga boleh. Moga kita ditemukan dalam keadaan yang lebih baik.

Mohon doa kalian agar segala urusan dipermudah. Doakan aku mampu menjadi seorang doktor yang baik. Baik di dunia dan juga akhirat.

1 komentar:

Alhamdulillah, tumpang gembira. Sedikit sebanyak impian dah tercapai. Tahniah ya Dr. Miqdad. Moga menjadi Doktor yang berjaya dunia akhirat.