Semangkuk Bijirin

Ingin berkongsi ilmu, pengalaman dan pendapat...

Pre-Induksi Stress...Hehe

Bismillahi wal hamdulillah

Selasa ini akan mula berkursus induksi, inshaAllah. Minggu selepasnya terus akan memulakan kerja, inshaAllah. Perasaan risau agak menguasai diri sekarang ini. Risau tidak mampu untuk memikul tugas yang berat ini. Risau tidak mampu menepati standad yang sepatutnya. Risau jika terbuat silap ketika bertugas. Risau itu, risau ini. Ada banyak lagi risau sebenarnya, dan semuanya ke arah yang negatif.

Banyak yang dah lupa sebenarnya. 3 bulan merupakan tempoh yang agak lama menunggu mula kerja. Habis berkarat otak. Sapa suruh tak ulangkaji. Mungkin ada yang kata ni semua alasan. Kalau dah malas tu malas juga. Ya, memang malas pun. Kena terima hakikat. Susah nak study di rumah. Tambahan pula baru lepas berhempas-pulas untuk final. Ini dikira masa untuk 'chill'. Harga yang perlu dibayar kerana inginkan 'chill' ini.

Ada kawan-kawan kata, biasa la. Mula masuk, memang la tak tahu apa. Ah, aku tak mahu jadi macam tu. Mendengar cerita HO lain, dah boleh meremangkan bulu roma. Dimaki di depan khalayak, dimalukan dengan sehina-hinanya. Cis, apa diorang ingat diorang mulia sangat? Moga diberikan balasan setimpal.

Risau juga entah di mana aku akan ditempatkan. Harapnya dapat tempat pilihan. Kalau dihantar ke seberang sana, agak susah untuk terima. Bukan tidak sudi, tapi... Ah, sukar hendak dinukilkan dengan kata. Hanya yang merasa faham.

Bila banyak risau, fikiran pun jadi celaru. Cepat marah, takde mood, semua jadi tak kena. Berat juga nak pikul beban ni sorang-sorang. Rasa macam nak kena bela kucing. Boleh sembang ngan dia.

2 komentar:

Ok, aku ngaku. Aku memang nak anjing sebenarnya. Tapi susah lak nanti.